Ćwiczenia na płaski brzuch

Kilka propozycji ćwiczeń, których celem jest płaski brzuch. Wybierzcie coś dla siebie.

Ćwiczenie nr 1:

Pozycja wyjściowa: leżenie na plecach. Stopy oparte o podłogę. Nogi zgięte w kolanach. Dłonie zaplatamy za głową. Ruch polega na spinaniu brzucha, poprzez przyciągnięcie  górnej części tułowia ku górze. Do dużych błędów należy przyciąganie brody do klatki piersiowej, zatem należy tego unikać. Staramy się nie poruszać głową i nie odrywać zbytnio pleców od podłogi zarówno podczas spinania jak i powrotu do pozycji wyjściowej. Najlepiej zrobić to w serii z 10 powtórzeniami.

Ćwiczenie nr 2:

Pozycja wyjściowa: leżenie tyłem. Nogi ugięte w kolanach. Kładziemy stopę na kolano. Ruch:przyciąganie do stopy łokcia strony przeciwnej. Spinamy brzuch. Ruch powinien odbywać się w małym zakresie. Nie musisz wysoko podnosić górnej części tułowia. Najistotniejszy jest stopień napięcia mięśni brzucha. Ćwiczymy na każda stronę po 10 razy.

Ćwiczenie nr 3:

Pozycja wyjściowa: leżenie na plecach. Nogi wyprostowane i lekko uniesione ku górze. Lekko unosimy tułów tak, by umożliwić sobie dotykanie dłonią do stopy po przeciwnej stronie. Znów chodzi głównie o napięcie brzucha, a nie o duży zakres ruchu, który kompensowały by tu tułów. Wykonaj serię o naprzemiennym tempie. Np. najpierw 10 razy wolno, Potem 10 razy szybko. Serię można też wykonać odwrotnie:prawa dłoń, próbuje dotknąć prawej stopy.

Ćwiczenie nr 4:

Leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach. Ramiona wzdłuż tułowia. Spinamy brzuch i unosimy pośladki i uda. Staramy się utrzymywać napięcie brzucha. Ważne jest by tułów i linia ud pozostawały w jednej linii. Ćwiczenie to dobrze działa np. na pośladki. Seria: 10 powtórzeń.

Ćwiczenie nr 5:

Leżenie tyłem. Ramiona i nogi wyprostowane. Ruch: lekkie uniesienie prostych nóg nad podłoże i wykonywanie ruchu znanego jako nożyce poziome. Ważne by nogi nie unosić za wysoko, by nadmiernie nie obciążać odcinka lędźwiowego. Pamiętać należy o możliwie największym spinaniu brzucha. Seria: 10 powtórzeń.

Rita Mazurek

Rita Mazurek – licencjonowany fizjoterapeuta, absolwentka Krakowskiej Wyższej Szkoły Promocji Zdrowia Miłośniczka zdrowego stylu życia Sama o sobie mówi, że ma tysiąc pomysłów na minutę i nawet niektóre udaje się jej zrealizować.